0 / 9

کدام مدل بای پپ رو بخرم؟ بهترین بای پپ کدومه؟

بسیاری از بیماران سوال دارن که کدوم بای پپ و چه برندی بهتره بخریم؟ در این مقاله به پرسش شما جواب دادیم.

کدام مدل بای پپ رو بخرم؟ بهترین بای پپ کدومه؟

چه چیزی بای پپ BiPAP را از سی پپ CPAP متفاوت می کند؟

بیایید در مورد تفاوت بین دستگاههای سی پپ  CPAP و بای پپ BIPAP صحبت کنیم. دستگاه های سی پپ  CPAP درمان اصلی آپنه خواب انسدادی بوده اند. دستگاه های سی پپ CPAP جریان مداوم و مداوم هوای تحت فشار را به مجاری تنفسی بیمار می رسانند تا از فروپاشی آنها و ایجاد حوادث آپنه جلوگیری کنند. پس از یک مطالعه تیتراسیون CPAP ، تکنسین و پزشک خواب شما تنظیمات فشار دستگاه سی پپ  CPAP شما را تعیین می کنند و دستگاه را تنظیم می کنند که آن مقدار دقیق فشار را به طور مداوم تحویل دهد.

 

دستگاه های CPAP را فقط می توان روی یک فشار تنظیم کرد که در طول شب ثابت بماند. با این حال ، بسیاری از دستگاه های سی پپ CPAP دارای ویژگی سطح شیب دار هستند که با تنظیم فشار کمتری شروع به کار می کنند و به تدریج به فشار تجویز می شوند. این ویژگی فشار در لحظه اول که ماسک کمک تنفسی را روی صورت بیمار میبندیم را کمتر می کند ، وقتی فشار به تنظیمات لازم رسید ، تا آخر شب در آن تنظیم باقی می ماند.

بای پپ BiPAP برای چه کاری خوب است؟

یکی از شکایات مربوط به دستگاههای سی پپ  CPAP این است که برخی از بیماران در بازدم بدلیل وجود فشار بالای هوای سی پپ به مشکل بر می خورند. برای بیمارانی که قدرت فشار بالاتری دارند ، بازدم در برابر هوای ورودی ممکن است احساس دشواری کند ، گویا مجبورند تنفس خود را به زور خارج کنند.

 

 بای پپ BiPAP همچنین می تواند شامل ویژگی زمان بندی نفس باشد که میزان تنفس در هر دقیقه شخص را باید اندازه گیری کند. اگر زمان بین تنفس از حد تعیین شده بیشتر شود ، دستگاه می تواند با افزایش موقت فشار هوا ، فرد را مجبور به نفس کشیدن کند.

 

تفاوت اصلی بین دستگاه های بای پپ  BiPAP و سی پپ CPAP این است که دستگاه های BiPAP دارای دو تنظیم فشار هستند: فشار تجویز شده برای دم (ipap) ، و فشار کمتری برای بازدم (epap). تنظیمات دوگانه یا اصطلاحا Bi-Level به بیمار این امکان را می دهد تا هوای بیشتری از ریه های خود وارد و خارج کند.

 بای پپ چه کسی از درمان BiPAP سود می برد؟

* دستگاه های BiPAP اغلب برای بیماران مبتلا به آپنه خواب با تنظیم فشار زیاد یا سطح اکسیژن پایین تجویز می شوند.

* BiPAP اغلب پس از عدم موفقیت CPAP در درمان مناسب بیماران خاص استفاده می شود.

* BiPAPs می تواند برای بیماران مبتلا به اختلالات قلبی ریوی مانند نارسایی احتقانی قلب مفید باشد.

* اغلب برای افرادی که دارای اختلالات ریوی یا برخی اختلالات عصبی عضلانی هستند تجویز می شود.

 

چرا به جای BiPAP از CPAP با C-Flex استفاده نمی شود؟

C-Flex از آنجا که با بازدم بیمار باعث تسکین فشار می شود ، به بیمار شبیه C-Flex است ، به طوری که در حین انقضا احساس نمی کند که با جریان هوای ورودی مبارزه می کند. با این حال ، C-Flex بیشتر یک ویژگی راحت برای دستگاه های CPAP است که فقط کاهش فشار تا 3 سانتی متر را ارائه می دهد ، در حالی که کاهش فشاربا پپ  BiPAP از 4 سانتی متر شروع می شود و بالا می رود. برای کسانی که فقط به کمی کاهش فشار نیاز دارند ، CPAP با C-Flex می تواند انتخاب درستی باشد.

 

تفاوت دیگر بین بای پپ  BiPAP و سی پپ CPAP با C-flex این است که کاهش فشار از C-flex یک مقدار ثابت نیست و افت فشار می تواند از نفس به نفس متفاوت باشد، در حالی که بای پپ BiPAP یک مجموعه تنظیم شده و فشار بازدم را تعیین می کند. از پزشک خود در مورد مزایای BiPAP سوال کنید.

بسته به نتایج مطالعه تیتراسیون سی پپ  CPAP ، به احتمال زیاد پزشک و تکنسین خواب کاملاً می دانند که آیا دستگاه BiPAP برای شما مناسب است. با این حال ، اگر CPAP را امتحان کرده اید و تنظیم فشار را برای مدیریت بازدم در برابر آن بسیار دشوار می دانید ، با پزشک خود صحبت کنید و ببینید آیا دستگاه BiPAP برای شما مناسب است.

 

لطفاً همچنین بخاطر بسپارید که دستگاههای سی پپ  CPAP و بای پپ  BiPAP خود را مرتباً تمیز کنید زیرا استفاده ناپاک از آنها باعث ایجاد باکتری و ویروس می شود که منجر به عفونت ، خون دماغ ، تحریک پوست و حتی آسیب دیدن دندانها یا لثه می شود. برای اطلاعات بیشتر ، برخی از بررسی های پاک کننده CPAP را بررسی کنید.

پزشکی نبض حیات با بیش از 15 سال در زمینه دستگاه های سی پپ ، بای پپ و اکسیژن ساز این افتخار را دارد که با آموزش بهتر دستگاه های کمک تنفسی آسایش خاطر بیمار محترم را فراهم کند.

بسیاری از بیماران سوال دارن که کدوم بای پپ و چه برندی بهتره بخریم؟ در این مقاله به پرسش شما جواب دادیم.