0 / 10

بای پپ ایرانی بهتره؟ کیفیت بای پپ ایرانی SOMNO ONE

آیا بای پپ ایرانی کیفیت بای پپ های دیگر را دارد؟ سعی داریم به این پرسش در این مقاله جواب دهیم

بای پپ ایرانی بهتره؟ کیفیت بای پپ ایرانی SOMNO ONE

بای پپ چیست؟

اگر آپنه خواب یا بیماری دیگری دارید که بر تنفس شما تأثیر می گذارد، ممکن است پزشک دستگاه فشار مثبت راه هوایی دو سطحی یا BiPAP را به شما معرفی کرده باشد. گاهی اوقات BPAP نامیده می شود، دستگاهی است که به شما کمک می کند نفس بکشید.

BiPAP چگونه کار می کند؟
هنگامی که هوا را وارد می کنید، دیافراگم شما - ماهیچه ای در قفسه سینه که به شما کمک می کند نفس بکشید - به سمت پایین حرکت می کند. این باعث کاهش فشار در لوله ها و کیسه های ریه می شود و هوا را به داخل آنها می کشد. اگر وضعیتی مانند آپنه خواب دارید، ممکن است مواقعی (مثل زمانی که خواب هستید) وجود داشته باشد که نتوانید هوای مورد نیاز خود را بکشید.

در این صورت، پزشک ممکن است استفاده از BiPAP را به شما توصیه کند. هوای تحت فشار را وارد ریه های شما می کند. این آنها را باز می کند و به شما امکان می دهد اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کنید، که می تواند احتمال مواردی مانند حمله قلبی را کاهش دهد.

یک دستگاه BiPAP تقریباً به اندازه یک جعبه ناهار است. ماسک صورت، ماسک بینی یا پلاگ های بینی توسط یک لوله به دستگاه متصل می شوند. موتور دستگاه هوا را از طریق لوله می دمد. هوا از طریق ماسک یا شاخه ها وارد بدن شما می شود. برخی از BiPAP ها دارای فناوری دیگری مانند رطوبت ساز هستند.

استفاده از BiPAP ممکن است در ابتدا ناراحت کننده باشد. اما بیشتر مردم به مرور زمان به آن عادت می کنند. اگر هنگام استفاده از BiPAP احساس می‌کنید نمی‌توانید نفس بکشید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. تنظیم تنظیمات روی دستگاه شما ممکن است این کار را انجام دهد.


چه کسی از BiPAP استفاده می کند؟
اگر شرایط پزشکی دارید که گاهی اوقات تنفس را برای شما سخت می کند، ممکن است از BiPAP بهره مند شوید. BiPAP ها می توانند برای آپنه انسدادی خواب مفید باشند، یک وضعیت جدی که در آن تنفس شما متوقف می شود و در هنگام خواب به طور مکرر شروع می شود. در برخی موارد، می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

پزشک شما همچنین ممکن است BiPAP را در موارد زیر توصیه کند:

* شعله ور شدن آسم
* بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)
* نارسایی احتقانی قلب یا بیماری عروق کرونر
* یک اختلال عصبی یا عصبی عضلانی
* سندرم هیپوونتیلاسیون چاقی
* تنفس ضعیف پس از یک عمل پزشکی یا به دلیل شرایط پزشکی دیگر
اگر اغلب یا در همه زمان ها در تنفس مشکل دارید یا در بلع مشکل دارید، احتمالاً BiPAP برای شما مناسب نیست. در عوض، پزشک ممکن است دستگاه دیگری را برای کمک به دریافت هوای کافی توصیه کند.


BiPAP در مقابل سایر دستگاه های تنفسی
BiPAP تنها نوع ونتیلاتور نیست که از فشار مثبت برای کمک به تنفس شما استفاده می کند. یکی دیگر از دستگاه های تنفسی رایج، دستگاه فشار مثبت مداوم راه هوایی یا CPAP است. هر دو فشار هوا را هنگام دم و بازدم ایجاد می کنند. اما یک BiPAP فشار هوای بالاتری را هنگام تنفس وارد می کند. بنابراین BiPAP تنفس را راحت تر از CPAP می کند. با این حال، برای کمک به ناراحتی ناشی از جریان مداوم فشار هوا در CPAP در هنگام بازدم، اکثر سازندگان این توانایی را برای دستگاه ارائه می‌دهند تا فشار را هنگام بازدم حس کند و/یا کاهش دهد.

APAP، یک CPAP با تیتراسیون خودکار، همچنین مقادیر متفاوتی از فشار مثبت راه هوایی را ارائه می‌کند و فقط باید پس از بررسی دقیق تجویز شود.

برخی از افراد مبتلا به آپنه خواب یا مشکلات تنفسی مشابه ممکن است ابتدا از CPAP استفاده کنند. اما در برخی موارد، اگر به دلیل آپنه شدید خواب یا شرایطی مانند نارسایی احتقانی قلب به کمک بیشتری برای تنفس نیاز دارید، BiPAP ممکن است انتخاب بهتری باشد.

اگر یک اختلال خواب مانند آپنه خواب دارید، یک مطالعه خواب می تواند به پزشک کمک کند تا بفهمد کدام دستگاه برای شما بهترین است.

BiPAP ها گران تر از CPAP ها هستند، اگرچه بیمه شما ممکن است تمام یا قسمتی از هزینه دستگاه را پوشش دهد. اگر مطمئن نیستید یا می‌خواهید در مورد استفاده از دستگاه تنفسی متفاوت از آنچه که استفاده می‌کنید بدانید، با پزشک خود صحبت کنید.

 

آیا همیشه باید از آن استفاده کنم؟
پیروی از دستورالعمل های پزشک در مورد نحوه و زمان استفاده از BiPAP بسیار مهم است. اگر مشکل سلامتی و تنفس شما بهبود یابد، ممکن است بتوانید فشار روی دستگاه خود را کاهش دهید یا کمتر از آن استفاده کنید. پزشک شما با شما همکاری خواهد کرد تا بفهمد چه زمانی زمان تغییر است.

 

آیا بای پپ ایرانی کیفیت بای پپ های دیگر را دارد؟

یکی از سوالاتی که ذهن اکثر ما ایرانی ها را درگیر خود کرده اینکه دستگاه های کمک تنفسی سی پپ یا بای پپ تولید داخل کیفیت مطلوب دستگاه های خارجی چه بای پپ چینی چه بای پپ استرالیایی یا بای پپ آلمانی را نداشته باشد. لازم به ذکر است که دستگاه های ایرانی علی الخصوص دستگاه کمک تنفسی SOMNO-ONE تولید شرکت بای پپ ایرانی somno one از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بطوریکه بسیاری از بیمارستان ها بعد از اینکه مدتی دستگاه را به صورت دمو در بخش آی سی یو و تحت نظر پزشکان بیهوشی بر روی بیماران حاد یا COPD به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته استفاده کردند متوجه این امر شدند که این دستگاه با اینکه تولید داخل می باشد از کیفیت بسیاری مطلوبی برخوردار است و مورد تایید قرار گرفت.

برای شخص بیمار یا همراه که به دنبال دستگاه با کیفیت و همچنین ارزان قیمت می گردد می توان دستگاه SOMNO ONE ایرانی را پیشنهاد کرد که در اکثر بیمارستان های کشور در حال استفاده هستند. نکته دیگر که حائز اهمیت می باشد اینکه، شاید بعضی از قطعات دستگاه های دیگر برند ها در ایران بدلیل تحریم ها به سختی پیدا شود ولی این قضیه در مورد دستگاه های ایرانی صدق نمی کند. 

نکته اصلی دیگر که ما ایرانی ها به آن افتخار می کنیم حمایت از تولید داخل است که وظیفه هر ایرانی است.

https://www.webmd.com/sleep-disorders/sleep-apnea/bipap-overview

آیا بای پپ ایرانی کیفیت بای پپ های دیگر را دارد؟ سعی داریم به این پرسش در این مقاله جواب دهیم