0 / 12

کمک تنفسی سی پپ بای پپ BMC

دستگاه کمک تنفسی BMC چطور دستگاهی است؟

کمک تنفسی سی پپ بای پپ BMC

دستگاه کمک تنفسی چیست؟

فشار مثبت راه هوایی (PAP) نوعی تهویه تنفسی است که عمدتاً برای درمان آپنه خواب استفاده می شود. با آپنه انسدادی خواب، انسداد فیزیکی در راه هوایی فرد در هنگام خواب رخ می دهد. این انسداد می تواند باعث توقف تنفس آنها شود که باعث کاهش اکسیژن خون می شود و منجر به بیدار شدن مکرر و احساس خستگی در طول روز می شود.

درمان PAP با اعمال جریانی از هوای فشرده اتاق به راه هوایی بیمار از طریق یک لوله متصل به ماسک انجام می شود. جریان هوای مثبت راه هوایی فرد را باز نگه می‌دارد، از فروپاشی/انسداد جلوگیری می‌کند و بنابراین اجازه تنفس طبیعی را می‌دهد. درمان PAP موثرترین و پرکاربردترین روش برای درمان آپنه خواب است.

ماشین کمک تنفسی PAP
دستگاه های PAP با استفاده از فشار هوا که از طریق ماسک بینی هدایت می شود، راه هوایی بیمار را باز نگه می دارد. این فشار هوا است، نه حرکت هوا که از بروز آپنه جلوگیری می کند. فشار دستگاه PAP با توجه به نیاز بیمار تنظیم می شود - به اندازه ای بالا که مطمئن شوید راه هوایی به طور کامل در هنگام استنشاق باز است، اما نه آنقدر زیاد که خواب توسط فشار مختل شود. فشار لازم معمولاً توسط پزشک خواب پس از مطالعه خواب شبانه تعیین می شود.

انواع مختلفی از دستگاه ها برای درمان فشار مثبت راه هوایی استفاده می شود: CPAPs، BPAPs، و APAPs.

دستگاه های فشار مثبت مداوم راه هوایی (CPAP).
ماشین‌های CPAP یک سطح ثابت یا باثبات از پیش تعیین‌شده فشار هوا را ارائه می‌کنند. یک سطح فشار تنظیم شده وجود دارد که در هنگام دم و بازدم ثابت می ماند. روش ساده آن برای حمایت از راه هوایی برای بسیاری از بیماران مبتلا به آپنه خواب موثر است و CPAPs را به دستگاهی پرمصرف برای درمان تنفس اختلال خواب تبدیل می کند. از آنجایی که دستگاه های CPAP مقرون به صرفه ترین هستند، معمولاً اولین درمانی هستند که برای آپنه خواب مرکزی تجویز می شوند.

دستگاه های فشار مثبت راه هوایی دو سطحی (BPAP).
دستگاه های BPAP دو سطح فشار جداگانه را به طور متناوب تحویل می دهند. فشار دمی بالاتر برای باز نگه داشتن راه هوایی هنگام تنفس بیمار استفاده می شود، در حالی که فشار بازدمی کمتر به بیمار اجازه می دهد تا به راحتی بازدم کند. با تغییر فشارهای دم و بازدم، BPAP ها ریه ها را تشویق می کنند تا کارآمدتر عمل کنند. بیمارانی که به فشار بالا (≥ 15 سانتی‌متر H2O) برای تسکین آپنه‌های خود نیاز دارند، ممکن است بازدم در برابر فشار CPAP دشوار باشد و می‌توانند از استفاده از دستگاه BPAP سود ببرند. BPAP همچنین برای کاربران مبتلا به بیماری عصبی عضلانی بسیار آسان‌تر است، زیرا تنظیمات دوگانه به بیماران اجازه می‌دهد تا هوای بیشتری را بدون نیاز به تلاش عضلانی طبیعی وارد ریه‌ها و خارج کنند.
دستگاه های فشار مثبت راه هوایی خودکار (APAP).
دستگاه های APAP در محدوده فشار متغیر تنظیم می شوند و فشار را بر اساس مقاومت در تنفس بیمار تنظیم می کنند. مانند BPAP، دستگاه APAP دارای تنظیمات برد کم است که هوا را با فشار از پیش تعیین شده پایین تری تحویل می دهد، و یک تنظیم محدوده بالا که هوا را با فشار از پیش تعیین شده بالاتر تحویل می دهد. با این حال، APAP یک دستگاه تیتراژ مجهز به فناوری است که مقاومت را اندازه گیری می کند و به طور خودکار فشار مداوم را به حداقل مورد نیاز برای حفظ یک راه هوایی بدون انسداد بر اساس نفس به نفس تنظیم می کند. این APAP را قادر می سازد تا نیازهای تنفسی در حال تغییر بیمار را هنگام گذراندن مراحل مختلف خواب یا موقعیت های خواب برآورده کند.

سیستم های یکپارچه رطوبت ساز
دستگاه‌های PAP با مرطوب‌کننده داخلی، رطوبت را به جریان هوا می‌افزایند تا فرآیند تنفس را برای خواب‌آورانی که درمان CPAP، BPAP یا APAP دریافت می‌کنند، تسهیل کنند. جریان هوای خشک از دستگاه های PAP می تواند راه هوایی بیمار را تحریک کند، به خصوص در تنظیمات فشار بالاتر. بدون هوای مرطوب، گیرندگان PAP ممکن است خشکی دهان یا بینی، گلو و مجرای بینی تحریک شده، سردرد، تشنگی بیش از حد و غیره را تجربه کنند که می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و می تواند یک عامل بازدارنده برای استفاده از دستگاه PAP باشد. مرطوب‌کننده‌های یکپارچه معمولاً در دو سبک مختلف تولید می‌شوند: رطوبت‌سازهای پاسور (سرد) یا مرطوب‌کننده‌های گرم. مرطوب کننده های گرم شده دارای یک عنصر گرمایش داخلی هستند که آب داخل محفظه را گرم می کند. برخی از مرطوب کننده ها به کاربران اجازه می دهند سطح رطوبت را تنظیم کنند و اکثر مدل ها تنظیمات دمایی قابل تنظیمی را ارائه می دهند.

تست ماشین کمک تنفسی PAP
دستگاه‌های PAP دارای تعدادی سنسور یکپارچه هستند که کنترل مداوم و دقیق جریان هوا، فشار، ارتعاش و رطوبت را تضمین می‌کنند تا بیماران راحت و ایمن باشند. برای حفظ عملکرد بهینه، سنسورهای تعبیه شده ممکن است نیاز به کالیبره و/یا بررسی دوره ای داشته باشند - در طول طراحی/تولید ماشین یا در حین سرویس. ابزار مرجع برای کالیبره کردن سنسورهای جریان، فشار و دما استفاده می شود. هنگام آزمایش یک دستگاه PAP، اغلب بارها فشار برگشتی برای قرار دادن بار روی سیستم اعمال می شود. آزمایش حداکثری آن هرگونه خرابی احتمالی دمنده، موتور و غیره را آشکار می کند.

تست کاهش فشار بازدمی
برخی از دستگاه های PAP دارای ویژگی کاهش فشار بازدمی هستند که به افراد اجازه می دهد فشار هوا را برای راحتی بیشتر در طول درمان بهینه کنند. وقتی فعال باشد، دستگاه PAP فشار هوا را در حین دم حفظ می کند اما فشار ماسک تحویلی را در حین بازدم کاهش می دهد. حسگرهای تعبیه‌شده در دستگاه PAP تنفس بیمار را تشخیص می‌دهند و وقتی فرد بازدم می‌کند، PAP با کاهش فشار هوای ارسالی به میزان مشخصی پاسخ می‌دهد. هنگامی که یک استنشاق دوباره تشخیص داده شد، دستگاه فشار را به تنظیمات تعیین شده برمی‌گرداند. فلومتر TSI یک سنسور فشار دیفرانسیل سرعت بالا را ادغام می کند که می تواند کاهش فشار را در دستگاه های PAP با 0.5٪ دقت خواندن اندازه گیری کند.

فلومترهای سری 5000 از TSI ابزارهای بهینه کالیبراسیون و آزمایش PAP هستند. فناوری حسگر TSI امکان سنجش جریان را با دقت بالا، نرخ پاسخ سریع و افت فشار کم فراهم می کند. خط سری 5000 مترهای همه کاره را ارائه می دهد که می تواند یک فلومتر دیجیتال، مانومتر دیجیتال، دماسنج دیجیتال و رطوبت سنج دیجیتال را در یک دستگاه واحد ترکیب کند. ترکیب اندازه‌گیری‌ها و کاهش تعداد ابزار شما باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید، هزینه‌های کالیبراسیون و نگهداری و زمان ردیابی دارایی می‌شود.

نتیجه گیری:

در حال حاضر حدود 10 سال است که از قدمت دستگاه های کمک تنفسی سی پپ و بای پپ BMC چینی در ایران می گذرد. این دستگاه با توجه به اینکه منتقدان زیادی دارد که در مورد کیفیت این دستگاه حرف های ضد و نقیض زیادی می زنند ولی با توجه به قیمت و کارایی بالای این دستگاه توانسته یکی از دستگاه های پرطرفدار بازار باشد. قیمت پایین بای پپ و از طرفی خرید و فروش بالای این دستگاه توانسته پر قدرت در بازار باشد. چنانچه قصد خرید بای پپ BMC با قیمت مناسب و کارایی بالا رو دارید در مورد خرید این دستگاه شک نکنید. این دستگاه در دوران بیماری همه گیری کرونا تعداد بالایی توسط خیرین خریداری و به بیمارستان ها و مراکز درمانی اهدا شدند که بعد از گذشت دو سال و با توجه به تعداد بیماران زیاد کرونایی و بخش های ویژه کیفیت خود را نشان داد و پا به پای برندهای دیگر بدون ضعف عمل کرد.

 

https://tsi.com/solutions/solutions-by-application/cpap,-bpap,-and-apap-machine-testing/

دستگاه کمک تنفسی BMC چطور دستگاهی است؟