1 / 6

بهترین بای پپ را بشناسیم !

بهترین بای پپ نسبت به قیمت و یا کارکرد کدام است؟ کدام بای پپ بهترین است؟ آیا بای پپ ارزان کارکرد خوبی دارد؟

بهترین بای پپ را بشناسیم !

فشار مثبت راه هوایی دوسطحی (BiPAP) که گاهی اوقات به آن بای پپ BiPAP نیز گفته می شود، یک دستگاه تنفس مکانیکی با ماسکی است که برای درمان آپنه خواب و سایر شرایط سلامتی که تنفس را مختل می کنند استفاده می شود.1: شامل موارد خاصی از COVID-19 است که در آن BiPAP ممکن است برای به تاخیر انداختن تهویه مکانیکی استفاده شود.


BiPAP بای پپ جایگزین کمتری برای فشار مثبت مداوم راه هوایی (CPAP) است اما در برخی شرایط ممکن است سودمندتر باشد. به عنوان مثال، در جایی که سی پپ  CPAP فشار هوا را ثابت می کند، BiPAP بای پپ فشارهای متفاوتی را در طول دم و بازدم ارائه می دهد. این می تواند برای افرادی که در برابر فشار مداوم CPAP مشکل بازدم دارند مفید باشد.

این مقاله توضیح می دهد که چگونه BiPAP بای پپ برای درمان آپنه انسدادی خواب و آپنه خواب مرکزی استفاده می شود.


آنچه BiPAP انجام می دهد


دستگاه BiPAP بای پپ زمانی استفاده می‌شود که می‌توانید به تنهایی نفس بکشید، اما برای فشار دادن هوا به داخل ریه‌ها به کمک نیاز دارید تا سطح اکسیژن سالم را حفظ کنید. در محیط های پزشکی و همچنین در خانه استفاده می شود.

بیشتر دستگاه BiPAP مشابه دستگاه استاندارد CPAP است. به عنوان مثال، همچنان به ماسک صورت و لوله متصل به دستگاه نیاز دارد. اما تفاوت هایی بین BiPAP و CPAP وجود دارد.

تنظیمات هوای تحت فشار BiPAP عبارتند از: 1

فشار راه هوایی مثبت دمی (IPAP): این فشاری است که دستگاه هنگام دم ایجاد می کند. BiPAP IPAP بالاتری نسبت به CPAP ارائه می دهد. بنابراین، وقتی استنشاق می‌کنید، BiPAP از تنفس شما در هنگام وارد کردن آن پشتیبانی می‌کند.
فشار مثبت راه هوایی بازدمی (EPAP): این فشاری است که دستگاه هنگام بازدم ایجاد می کند. BiPAP فشار کمتری را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد راحت نفس بکشید.
فشار BiPAP بر اساس نسخه پزشک شما از پیش تعیین شده است. آنها درست مانند الگوی تنفس شما متناوب می شوند.

فراتر از این تنظیمات استاندارد، چند تغییر موجود دیگر نیز وجود دارد. آنها عبارتند از:

Bilevel ST: در صورتی که دستگاه مکث تنفس شما را تشخیص دهد، این شامل تحویل به موقع نفس می شود. این مکث ها اغلب در آپنه مرکزی خواب رخ می دهد.
تهویه خودکار یا تطبیقی ​​سروو (ASV): این تنظیمات پیشرفته زمان، طول و حجم تنفس‌هایی را که دستگاه ارائه می‌کند، تغییر می‌دهد.


هنگامی که از درمان BiPAP استفاده می شود
BiPAP نوعی حمایت تنفسی است که آپنه مرکزی خواب (CSA) را درمان می کند. CSA زمانی اتفاق می‌افتد که مغز سیگنال‌های مناسبی را به ماهیچه‌هایی که تنفس را کنترل می‌کنند ارسال نمی‌کند و باعث ایجاد شکاف‌های طولانی در تنفس می‌شود.

علت CSA همیشه مشخص نیست اما گاهی اوقات در افرادی دیده می شود که:

اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و آتروفی سیستم چندگانه
اختلال تنفس در خواب به دلیل مصرف مواد مخدر
نارسایی احتقانی قلب (CHF)
سکته قبلی


پزشکان همچنین ممکن است آن را برای موارد شدید آپنه انسدادی خواب (OSA) تجویز کنند. این شایع‌ترین نوع آپنه خواب است که زمانی رخ می‌دهد که راه هوایی فوقانی شما به طور جزئی یا کامل مسدود شود.

برخلاف CSA که عصبی است (مربوط به مغز)، OSA ناشی از یک مشکل مکانیکی است که راه های هوایی را مسدود می کند، از جمله بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) و ادم ریوی.

BiPAP زمانی مفید است که آپنه خواب مختلط وجود داشته باشد، به این معنی که اجزای هر دو CSA و OSA وجود دارد.

هزینه دستگاه بای پپ BiPAP
BiPAP گرانتر از دستگاه CPAP استاندارد است. ممکن است دو یا سه برابر هزینه CPAP باشد. مدل های ASV می توانند بیش از 4000 دلار قیمت داشته باشند.

علاوه بر درمان آپنه خواب مرکزی، BiPAP در شرایط زیر نیز مفید است:

افرادی که با CPAP مشکل دارند: افرادی که در برابر فشار CPAP در تنفس مشکل دارند ممکن است از BiPAP بهره مند شوند. این امر به ویژه در مورد افرادی که نیاز به فشار بیشتر (معمولاً بیش از 15 سانتی متر فشار آب (CWP)) برای باز نگه داشتن راه هوایی دارند، صادق است.
افرادی که در بیمارستان بستری می شوند: BiPAP یک درمان غیر تهاجمی برای افرادی است که در دیسترس تنفسی هستند اما نیاز به ونتیلاتور مکانیکی دارند. این ممکن است برای افراد مبتلا به عوارض تنفسی COVID-19.2 صادق باشد
افراد مبتلا به بیماری عصبی عضلانی: ممکن است برای کسانی که دارای شرایطی هستند که باعث ضعف عصبی و عضلانی می شوند، مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) مفید باشد.
BiPAP در مقابل Bilevel در مقابل VPAP
در مورد کلمه BiPAP، bilevel، biphasic، BPAP و VPAP (فشار مثبت متغیر راه هوایی) سردرگمی وجود دارد. همه آنها در اصل یک چیز هستند. با این حال، نام دستگاه بر اساس سازنده تا حدودی متفاوت است.

آنها عبارتند از:

Respironics: یکی از تولید کنندگان اصلی این دستگاه ها، Respironics، BiPAP را به عنوان یک نام تجاری برای فناوری به نام bilevel ثبت کرده است.
ResMed: رقیب اصلی دیگر، ResMed، دستگاه های مشابه را VPAP می نامد.

BMC: یکی از انواع بای پپ می باشد که در چین تولید می شود و دارای نام تجاری ResMart می باشد.


اگرچه نام ها ممکن است متفاوت باشد، اصول اولیه یکسان است.

خلاصه
در بیشتر موارد آپنه انسدادی خواب، CPAP به تنهایی به عنوان یک درمان کافی است. با این حال، BiPAP ممکن است جایگزین خوبی در سناریوهای پیچیده تر یا زمانی که تحمل CPAP دشوار است، باشد.

سخنی از Verywell
BiPAP جایگزینی برای CPAP برای درمان مبتلایان به آپنه خواب مرکزی است. علاوه بر این، کسانی که نمی توانند CPAP را تحمل کنند و کسانی که با دیسترس تنفسی در بیمارستان بستری می شوند و نمی خواهند از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کنند، می توانند BiPAP را انتخاب کنند.

اگر نمی‌دانید که آیا BiPAP برای شما مناسب است، با پزشک خواب خود صحبت کنید. پس از ارزیابی عوامل خطر و مطالعه خواب، می توانند درمان مناسب را توصیه کنند.

مرجع: https://www.verywellhealth.com/what-is-bipap-3015273

سخنی از تیم جهان تنفس:

در حال حاضر چندین مدل بای پپ چه وارداتی و چه تولیدی وجود دارند که نام برخی از آنها که چندین سال در بازار ایران حضور دارند و برای شخص بیمار توصیه به خرید می کنیم عبارتند از:

بای پپ BMC

بای پپ ResMed

بای پپ Devillbiss

بای پپ ایرانی somno one

بای پپ Respironics

حال لازم به ذکر است که: دستگاه های قاچاق بسیاری در بازار توسط دلالان وجود دارد که بدلیل عدم اطلاع رسانی به شخص بیمار باعث می شود که همراه بیمار به دلیل پایین تر بودن قیمت و یا به دنبال بای پپ ارزان باشد توسط این دلالان احاطه شود و از طرفی احیانا مشکلی برای دستگاه بوجود بیاید هیچ گونه پاسخی پیدا نمی کند و مجبور به پرداخت هزینه های بالایی می شود. لذا خواهشمند است در خرید خود حتما برگ گارانتی شرکتی را دریافت کنید.

بای پپ ارزان و با کیفیتی رو بخواهیم پیشنهاد بدیم، ابتدا بای پپ BMC رو پیشنهاد می دهیم که حدود 15 سال است که در ایران می باشد.

سپس دستگاه بسیار بای کیفیت ResMed می تواند باشد ولی به دلیل قیمت بالای آن طرفداران خاص خود را دارد.

در نهایت، اگر دنبال بای پپ ایرانی با تولید داخل و قطعات با کیفیت خوب نسبت به رقبا می گردید، بای پپ ایرانی Somno One را پیشنهاد می کنیم.

 

نتیجه گیری:

چرا از جهان تنفس بخریم؟

چون در بعضی شرکت ها و یا مغازه ها شما دستگاه را تحویل می گیرید و تمام. ولی تیم ما دستگاه را  آموزش، نصب و راه اندازی  رایگان انجام می دهد. همین تفاوت باعث شده که بسیاری از پزشکان ما را به شما پیشنهاد بدهند.

با احترام

بهترین بای پپ نسبت به قیمت و یا کارکرد کدام است؟ کدام بای پپ بهترین است؟ آیا بای پپ ارزان کارکرد خوبی دارد؟