1 / 7

نکات مهم هنگام خرید اکسیژن ساز

اکسیژن ساز یکی از دستگاه های بسیار کمیاب و مهم در زمان کووید 19 بود که توانست جان بسیاری از انسان ها در سراسر دنیا نجات دهد.

نکات مهم هنگام خرید اکسیژن ساز

راهنماي خريد دستگاه اکسيژن ساز:

10 نکته که بايد در نظر داشته باشيد
به اختصار
دستگاه هاي اکسيژن ساز در سراسر دنیا تقاضاي زيادي دارند.
آنها به بيماران مبتلا به کوويد-19 کمک مي کنند تا به درستي نفس بکشند.
در اينجا راهنماي خريد کامل دستگاه هاي اکسيژن ساز آورده شده است.


توسط India Today Tech: هند به مبارزه با ويروس کرونا ادامه مي دهد. خبر خوب اين است که کشور در 24 ساعت گذشته شاهد کاهش تعداد مبتلايان بوده است. در مجموع 3.29 هزار مورد جديد گزارش شده است در حالي که مرگ و مير به 3876 رسيده است. تعداد موارد همچنان در سطح بالاتري قرار دارد و بسياري از بيماران با کاهش سطح اکسيژن مواجه هستند. در نتيجه، اکسیژن ساز ها يا ژنراتورهاي اکسيژن در سراسر کشور تقاضاي زيادي دارند.

 

عملکرد دستگاه اکسیژن ساز چگونه است؟

 

تغليظ کننده هاي اکسيژن مانند سيلندر يا مخزن اکسيژن کار مي کنند. آنها هوا را از محيط مي مکند، گازهاي ناخواسته را حذف مي کنند، اکسيژن را متمرکز مي کنند و سپس آن را از طريق لوله مي دمند تا بيماران بتوانند اکسيژن خالص تنفس کنند. مزيت در اينجا اين است که متمرکز کننده ها قابل حمل هستند و برخلاف مخازن اکسيژن مي توانند به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته کار کنند.
با افزايش تقاضا، سردرگمي زيادي در مورد دستگاه های اکسيژن ساز نيز وجود دارد. اکثر افراد نيازمند از اموال خود آگاه نيستند در حالي که کلاهبرداران سعي در سوء استفاده از موقعيت دارند و اکسیژن ساز ها را با قيمت بالاتر مي فروشند. بنابراين، اگر مي خواهيد يکي بخريد، در اينجا 10 نکته وجود دارد که بايد در نظر داشته باشيد -

نکته 1

مهم است که بدانيد چه کسي و چه زماني به يک دستگاه اکسيژن ساز نياز دارد. هر بيمار مبتلا به کوويد-19 که با مشکلات تنفسي سر و کار دارد مي تواند از اکسیژن ساز استفاده کند. در يک سناريوي عادي، بدن ما با 21 درصد غلظت اکسيژن کار مي کند. در طول کوويد، تقاضا افزايش مي يابد و بدن شما ممکن است بيش از 90 درصد اکسيژن متمرکز بخواهد. اکسیژن ساز ها مي توانند بين 90 تا 94 درصد اکسيژن را تامين کنند.
نکته 2

بيماران و خانواده‌هايشان بايد در نظر داشته باشند که اگر سطح اکسيژن به زير 90 درصد برسد، ممکن است يک دستگاه متمرکزکننده اکسيژن کافي نباشد و آن‌وقت است که بايد به بيمارستان مراجعه کنند. اين به اين دليل است که اکثر دستگاه هاي اکسيژن ساز مي توانند پنج تا ده ليتر اکسيژن در دقيقه تامين کنند.

نکته 3

دو نوع ترکیب اکسیژن وجود دارد. اگر بيمار در خانه در حال نقاهت است، بايد يک دستگاه اکسيژن ساز خانگي بخريد. بزرگ است، مي تواند اکسيژن بيشتري را تامين کند، اما وزن آن حداقل 14-15 کيلوگرم است و براي کار کردن به منبع تغذيه مستقيم نياز دارد. هر چيزي سبکتر از اين ممکن است محصولي با کيفيت بد باشد.


نکته 4

در صورتي که بيمار مجبور به سفر باشد يا نياز به بستري در بيمارستان داشته باشد، بايد دستگاه اکسيژن ساز قابل حمل را خريداري کنيد. آنها براي حمل و نقل طراحي شده اند، به منبع تغذيه مستقيم نياز ندارند و مي توانند مانند تلفن هاي هوشمند شارژ شوند. با اين حال، آنها مي توانند اکسيژن محدودي را در دقيقه تامين کنند و تنها يک راه حل موقت هستند.
نکته 5

ظرفيت اکسیژن ساز ها را بررسي کنيد. آنها عمدتا در دو اندازه - 5 ليتري و 10 ليتري عرضه مي شوند. دستگاه اول مي تواند 5 ليتر اکسيژن در يک دقيقه تامين کند، در حالي که اکسیژن ساز 10 ليتري مي تواند 10 ليتر اکسيژن را در يک دقيقه تامين کند. بيشتر اکسیژن ساز هاي قابل حمل با ظرفيت 5 ليتر را پيدا خواهيد کرد و اين حداقل بايد باشد. ما به شما توصيه مي کنيم که اندازه 10 ليتري را انتخاب کنيد.

نکته 6

مهمترين چيزي که خريداران بايد بدانند اين است که هر متمرکز کننده سطح غلظت اکسيژن متفاوتي دارد. برخي از آنها 87 درصد اکسيژن دارند، در حالي که برخي ديگر تا 93 درصد همين را وعده مي دهند. اگر متمرکز کننده اي را انتخاب کنيد که بتواند حدود 93 درصد غلظت اکسيژن را ارائه دهد، بهتر است.

نکته 7 

ظرفيت غلظت دستگاه حتي از خروجی یا به اصطلاح دبی دستگاه نيز مهمتر است. به اين دليل، که وقتي سطح اکسيژن کاهش مي يابد، به اکسيژن متمرکز بيشتري نياز خواهيد داشت. بنابراين، اگر سطح 80 باشد و تغليظ کننده بتواند 10 ليتر اکسيژن در دقيقه تامين کند، واقعاً مفيد نخواهد بود.

نقطه 8

فقط از برندهاي معتبر خريد کنيد. تعدادي از برندها و وب سايت ها در حال فروش دستگاه هاي اکسيژن ساز در دنیا هستند. همه آنها نويد کيفيت را نمي دهند. برندهاي برتر در دنیا فيليپس، نایدک و چند برند معتبر در اینجا می توانید ببینید. برندهاي مستقر در چين از آن نوع کيفيت و عملکردي را که يک بيمار کوويد-19 از يک اکسیژن ساز نياز دارد ارائه نمي دهند و اتفاقی که می افتد اینست که، بیمار شما رو به بهبودی نیست چون خروجی 10 لیتر اکسیژن واقعی نیست.
نکته 9 هنگام خريد اکسیژن ساز مراقب کلاهبرداران باشيد. تعدادي از افراد از واتس اپ و پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي براي فروش متمرکز کننده استفاده مي کنند. شما بايد کاملاً از آنها اجتناب کنيد زيرا ممکن است بيشتر آنها کلاهبرداري باشند. در عوض، بايد سعي کنيد غليظ کننده اکسيژن را از يک فروشنده تجهيزات پزشکي يا از نمايندگي رسمي آن شرکت در شهر خود خريداري کنيد. اين به اين دليل است که در اين مکان ها گارانتي تجهيزات اصلي و تاييد شده وجود دارد.
نکته 10 بيش از حد پرداخت نکنيد. بسياري از فروشندگان نيز در تلاش هستند تا مشترياني را که نياز فوري به يک اکسیژن ساز دارند، پول بیشتری دریافت کنند. لذا دستگاه ها را در چندین فروشگاه و سایت بررسی کنید و سپس با بررسی نماد اعتماد الکترونیک آن سایت خریداری را انجام دهید.

منبع: https://www.indiatoday.in/technology/news/story/oxygen-concentrator-buying-guide-10-points-you-must-keep-in-mind-1801162-2021-05-11

اکسیژن ساز یکی از دستگاه های بسیار کمیاب و مهم در زمان کووید 19 بود که توانست جان بسیاری از انسان ها در سراسر دنیا نجات دهد.